De nieuwe werkelijkheid

Nu al twee weken lang begeleiden de medewerkers van EGES alle leerlingen met dyslexie op afstand. Veelal gebeurt het in twee kortere sessies in plaats van een wekelijkse sessie.

Op de foto zien we een leerling op de I-pad van onze medewerker Marieke, terwijl de leerling het woord moeten intypen op zijn computer. Ook dat zien we dan weer in het beeld verschijnen.

Een dagje thuis blijven, omdat de verwarming van de school stuk is, hebben veel kinderen altijd wel leuk gevonden. Maar voor de meeste kinderen zal thuisonderwijs voor een aantal weken, of misschien wel voor maanden, niet echt meer leuk zijn.

Toch vinden veel kinderen de hulp en begeleiding via de moderen media een welkome afwisseling. Er zijn zelfs kinderen die met veel meer enthousiasme, concentratie en resultaat de laatste weken op onze hulp reageren. Ik ben ervan overtuigd dat we ook in het onderwijs veel van deze gedwongen aanpassingen leren. Er wordt wel gezegd dat de maatschappij nooit meer zal worden zoals het voor de coronacrisis is geweest.

De medewerkers van EGES, dyslexiezorg gaan voorlopig gewoon door met hun speciale begeleiding van de kinderen via de speciale videomeetings. Ook de teamvergadering van alle medewerkers doen we op deze wijze.

Met allerlei voorzorgsmaatregelen vanuit de kwaliteitsinstelling het NKD mogen we wel kinderen een dyslexieonderzoek afnemen. Toch doen we dat vanuit de veiligheidszorg niet. Zeker tot 6 april zullen er nog geen geplande onderzoeken kunnen worden uitgevoerd. Daarna zien we verder.
In de tussentijd kunnen wel nieuwe leerlingen en onderzoeken worden aangemeld en aangevraagd. Dan kunnen in de tussentijd de dossiers worden gevuld en worden gecontroleerd.

Houd onze website in de gaten ! Wij zitten zeker niet stil en zijn allerlei middelen en nieuwe werkvormen aan het ontwikkelen.
Volgende week meer hierover.