Algemene voorwaarden bij onderzoek, begeleiding of cursus (versie 2021):
Overeenkomst:
- Tenzij anders vermeld, wordt het contract met de cliënt zelf of de ouders gesloten.
- Psychologische en logopedische dienstverlening is vrijgesteld van BTW.
- Een offerte geldt het kalenderjaar. Ieder jaar wordt het uurtarief vastgesteld per 1-1.
Reiskosten:
- Wij berekenen geen reiskosten, tenzij expliciet vermeld.
- Reiskosten kunnen nooit worden gedeclareerd bij een zorgverzekering en worden apart gefactureerd.
- Reistijdvergoeding is altijd belast met BTW.
Betalingen:
- De uitgevoerde uren worden achteraf aan het eind van iedere maand gefactureerd, tenzij anders vermeld.
- De maandelijkse facturen zullen per automatische incasso worden geïnd (zie bijlage).
- Wanneer voor bepaalde dienstverlening vooruitbetaling verplicht is, wordt dit in de offerte aangegeven.
- Cursusgelden dienen bij inschrijving te worden voldaan of worden per incasso een week vooraf afgeschreven.
- Restitutie vindt alleen plaats wanneer voor de eerste cursusbijeenkomst schriftelijk of telefonisch is geannuleerd. Hiervoor worden wel administratiekosten in rekening gebracht.
- Voor het opnieuw printen van zoekgeraakte facturen worden administratiekosten in rekening gebracht.
- De betalingstermijn is 14 dagen ,vermeld op de factuur.
- Bij de herinnering worden de wettelijke incassokosten met een minimum van € 40,= berekend. Bij betaling binnen 1 week mogen de incassokosten worden afgetrokken,
- Na derde en laatste betalingsherinnering wordt het dossier direct doorgestuurd naar de gerechtsdeur-waarder in Den Helder, alles op kosten van de cliënt.
Personeel:
- De directie regelt de personele bezetting en houdt zo veel mogelijk rekening met voorkeur van de cliënt.
- Wisseling van behandelaar proberen we zo veel mogelijk te vermijden, maar kan om diverse praktische oorzaken toch noodzakelijk zijn.
- Ziekte of reorganisatie kan de oorzaak zijn van wisseling van medewerker. Hiervan worden cliënt / ouders vooraf op de hoogte gesteld.
- Onderzoeken worden in principe gedaan door onze GZ-psychologen, orthopedagogen of logopedisten.
- Medewerkers kunnen worden vergezeld en geassisteerd door stagiaires.
Begeleiding
- Ouders mogen aanwezig zijn bij de begeleiding, tenzij anders afgesproken.
- Van de ouders wordt verwacht dat afspraken over
huiswerk worden nagekomen. - De urenregistratie wordt in vertrouwen door de begeleider zelf bijgehouden en maandelijks door de administratie verwerkt.
Communicatie:
- Alle cliënten en leerkrachten beschikken over mobiele telefoon en e-mailgegevens van de medewerker (visitekaartje).
- De communicatie tussen begeleider, ouders en leerkracht gebeurt in principe per ‘heen-en-weer-schriftje’ en/of e-mail.
- Ouders krijgen binnen 48 uur (buiten weekend en vakanties) antwoord op vragen via de e-mail.
- De ouders zijn verantwoordelijk voor de aanwezigheid van de leerling, niet de leerkrachten of IB-ers.
- Afberichten bij ziekte uiterlijk ’s morgens voor 8.00 op de GSM van de betreffende medewerker of de dag vooraf op de e-mail.
- De ouders zijn verantwoordelijk voor het tijdig annuleren van afspraken tijdens vakantie, vrije dagen en studiedagen.
- Te laat of niet afgezegde afspraken moeten helaas wel worden berekend i.v.m. personeelskosten.
- Eventuele (ook telefonische) uitgebreide besprekingen wordt standaard een half uur berekend.
- Voor uitgebreide gesprekken op locatie met de leerkracht / ouders wordt 1,25 uur extra berekend (op verzoek van of met goedkeuring van de ouders).
Klachten:
- Vragen, opmerkingen of klachten over EGES gaan niet via de medewerkers van de betreffende school waarmee wordt samengewerkt.
- Klachten over uitval, tijdsduur of kwaliteit dienen binnen een week schriftelijk of per e-mail door de ouders te worden gemeld aan de administratie van EGES. Deze worden volgens procedure van hoor en wederhoor afgehandeld en volgens protocol geregistreerd.
Klachten kunnen ook worden ingediend bij het NKD, het NVO en het NIP. - De begeleiding kan tussentijds desgewenst door de ouder(s) of EGES worden stopgezet, na ter afsluiting een door EGES gewenst kort evaluatieonderzoek .
- Bij het regelmatig niet nakomen van afspraken of gebrek aan wederzijds vertrouwen en/of betalingsproblemen kan de begeleiding door EGES per direct worden gestopt.
Informatie:
- Gegevens psychologie/dyslexie:
Advies en begeleidingscentrum EGES
AGB praktijkcode 94-(0)55218
GZ-psycholoog: drs. C.A.M. van der Wal-Schmit, orthopedagoog, klinisch pedagoog
AGB code zorgverlener 94-005070
BIG geregistreerd 59050804625
GZ-psycholoog: drs. E.E. Forster-Reitsema,
orthopedagoog
AGB code zorgverlener 94-007998
BIG geregistreerd 89063645225
Advies en begeleidingscentrum EGES
AGB praktijkcode: 05-(0)00974
Logopedist: mw. A.de Wit,
AGB code zorgverlener 05-189651
Kwal. reg. Paramedici 19900479091
Praktijkhouder: AGB-code: 17-082417
De administratie is telefonisch bereikbaar op woensdag en vrijdag, buiten de schoolvakanties. (e-mail: admin@eges.nl)